ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ ΚΑΙ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΖΩΗΣ ΤΜΗΜΑ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗς

Παρασκευή, 24 Μαΐου 2013

Ειδική διατροφή για την σκλήρυνση κατά πλάκας;

eidikh diatrofh gia thn sklhrynsh kata plakasΕυεργετικά αποτελέσματα μέσω διατροφής, δεν έχουν ακόμα σημειωθεί ακόμη για τις περιπτώσεις ατόμων που πάσχουν απο σκληρυνση κατα πλάκας. Παρόλα αυτά, ορισμένες επιδημιολογικές μελέτες έχουν συνδέσει την κατανάλωση πολυσκόρεστων λιπαρών οξέων με την αργή εξέλιξη της νόσου, και συγκεκριμένα υπάρχουν κάποιοι που υποστηρίζουν την ευεργετική επίδραση του λινολενικού οξέος.
Έντονη συζήτηση υπάρχει επίσης γύρω απο την επίδραση της βιταμίνης D αλλά και στις 2 περιπτώσεις δεν έχει καθοριστεί ο ρόλος των παραπάνω στην θεραπεία της ασθένειας. Σε γενικές γραμμές, υπάρχουν διατροφικές οδηγίες σχετικά με την διατήρηση της καλής υγείας αλλά και την αποφυγή της παχυσαρκίας που φαίνεται να επιβαρύνει την κατάσταση. Αυτές συνοψίζονται στα εξής:
  • Ορισμένες υποστηρίζουν ότι το ηλιέλαιο και το έλαιο σόγιας ίσως να είναι ευεργετικά λόγω των πολυσκόρεστων λιπαρών οξέων που περιέχουν. Καταναλώστε τα ωμά, όχι στο τηγάνισμα! Δοκιμάστε επίσης και το έλαιο απο λιναρόσπορο ή προσθέστε τον σπόρο σπασμένο στα γεύματά σας.
  • Ακολουθήστε μια διατροφή χαμηλή σε λίπος. Αποφύγετε τα κορεσμένα λιπαρά (λίπος κρέατος, τηγανιτά κλπ) και τα πλήρη γαλακτοκομικά προιόντα.
  • Καταναλώστε τρόφιμα πλούσια σε φυτικές ίνες.
  • Περιορίστε την κατανάλωση αλκοόλ και κόψτε το κάπνισμα. Σε ιδιαίτερες περιπτώσεις προτιμήστε ένα ποτήρι κόκκινο κρασί.
  • Φροντίστε όσο το δυνατό να καταναλώνετε βιολογικά προϊόντα.
  • Επιλέξτε τυριά χαμηλά σε λιπαρά και αλάτι αν παρουσιάζετε οιδήματα (π.χ. ανθότυρο)
  • Επιλέξτε ψάρια πλούσια σε ω – 3 λιπαρά οξέα, π.χ. μπακαλιάρος, σαρδέλες, τόνος (όχι σε λάδι), γλώσσα, σολομός, ρέγκα ,κολιός, πέρκα, μύδια, μαρίδα). Συμπληρωματικά μπορείτε να καταναλώσετε οστρακοειδή (αστακός, μύδια). Αποφύγετε την κατανάλωση ψαριών ιχθυοτροφείου καθώς και τα είδη: ξιφίας και καρχαρίας καθώς περιέχουν μεθυλικό υδράργυρο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου